Over effectiviteit gesproken. Autoreclame is en blijft het meest effectieve medium in de reclamewereld. Wat daarbij de doorslag geeft, is het bereik in verhouding tot de kosten. Geen twijfel over mogelijk. Zelfs het ministerie van Infrastructuur en Milieu en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) onderstrepen het eerste deel van deze stelling volmondig. Letters bewijst het tweede deel.

Elke bedrijfsauto die op regelmatige basis deelneemt aan het reguliere wegverkeer, verschijnt maandelijks op het netvlies van honderdduizenden automobilisten, fietsers voetgangers en alle mogelijke andere verkeersdeelnemers. Met een beetje geluk en een goede spreiding van de afgelegde kilometers, bereikt (zo heet dat in communicatiejargon) de afzender makkelijk twee miljoen ontvangers per jaar. Twee miljoen met één beletterd voertuig! Probeer dat maar eens te realiseren met één van de andere kanalen die hiertoe beschikbaar zijn. Daarnaast erkent iedereen die actief is in de reclamewereld dat de kosten van autoreclame -in verhouding tot het miljoenenbereik- het allerlaagst zijn.

Attentiewaarde
Naast het verhaal over de impact en effectiviteit van autoreclame, speelt de bijna onbegrensde creativiteit en de enorme diversiteit in kwaliteit, uitvoering, duurzaamheid én prijs. De onderkant van het kostenspectrum start met de basic variant van het beletteren in de traditionele betekenis van het woord. Niets mis mee. Aan de bovenkant is daar het compleet ‘wrappen’ van het voertuig. Alsof de auto of bestelwagen een complete nieuw jasje krijgt. Tussen de twee uitersten bestaat een geweldig gevarieerd aanbod van mogelijkheden in kleur, vormgeving, uitvoering én attentiewaarde. Omdat elke situatie om een andere oplossing vraagt, helpt Letters opdrachtgevers aan de beste oplossing. Ook duurzaam de beste oplossing.

{"autoplay":"true","autoplay_speed":3000,"speed":300,"arrows":"true","dots":"true"}

Eerlijk en transparant advies
Letters weet voor elk budget een passend concept voor autoreclame te bedenken. Daarbij is de bewerking van het voertuig niet het doel, maar het middel. Daarover spreken de reclamemakers graag een woordje mee. Dit gebeurt vanuit de gedachte dat de uitvoering de boodschap draagt. Met andere woorden: afgemeten gebruik van kleur, vormgeving en tekst. Daar bovenop komt de materiaalkeuze. De vraag of het de bedoeling is dat de campagne drie volle jaren of slechts drie maanden draait, heeft verstrekkende gevolgen voor het advies over de materiaalkeuze. Hetzelfde geldt voor het wisselen van voertuigen of een seizoensgebonden herhaling van een campagne. Daar is de magneetsticker (in alle formaten) weer bij uitstek voor geschikt. Hier geldt een eenmalige investering voor herhaald gebruik. Voor alle opties geldt bovendien: zenden zonder tijdens de duur van de campagne aan beeldkwaliteit in te boeten. Dat is de meerwaarde van eerlijk en transparant advies: vooral over full-colour!

 

Autoreclame

Over effectiviteit gesproken. Autoreclame is en blijft het meest effectieve medium in de reclamewereld.

Wrapping

Carwrapping is hot! Het is een fantastische manier om voertuigen te veranderen in mobiele reclamezuilen.

Raamfolie

Decoratief en/of functioneel. Dit is de korte en krachtige beschrijving van de mogelijkheden voor toepassing van raamfolie.

Bewegwijzering

Soms is een icoon voldoende, in het andere geval krijgt het medium nèt iets meer lading met een logo of een andere afbeelding.

Print

Kies het materiaal en Letters ontwerpt het beeld en zorgt voor de belettering.

Lichtreclame

Geen ontkomen aan. Voor niemand. En dat bovendien aan twee kanten van de tafel. Bij de zender én de ontvanger.

Vlaggen en Banieren

Vlaggen en banieren, al honderden jaren gebruikt de mens doek aan een stok om te communiceren.