Soms is een icoon voldoende, in het andere geval krijgt het medium nèt iets meer lading met een logo of een andere afbeelding. Feit is dat bewegwijzering en signalisatie nooit op zich staan. Het resultaat is altijd de uitwerking van een doordacht plan. Omdat het in sommige situaties verplicht is voor de eigenaar of exploitant van een gebouw. In andere situaties is het een vrije keuze. Wat onder beide omstandigheden overeind blijft, is de noodzaak om inzicht te hebben in de manier waarop mensen zich bewegen, verplaatsen, oriënteren en vooral ook laten informeren.

Klassieke iconen
Bij bewegwijzering en signalisatie geldt een bijna onbeperkt aanbod in dragers van de boodschap in al zijn hoedanigheden. In het ene geval strikt noodzakelijk: nooduitgang. In het andere puur informatief: parkeerplaats (voor gasten of bezoekers). Voor beiden geldt ook dat elk object met en zonder verlichting leverbaar is. Letters kent -waar nodig- de weg langs alle relevante wet- en regelgeving voor binnen- en buitengebruik. Bij signalisatie is de normering leidend, bij bewegwijzering is dat de creativiteit. Hoewel de creativiteit altijd ondergeschikt moet zijn aan de boodschap. Less is more!


Weersta in ieder geval de verleiding om onnodige toelichting aan een beeld toe te voegen. Staat een beetje slordig: het icoon oogbescherming verplicht met de boodschap: ‘veiligheidsbril dragen’. Onthoud daarnaast ook goed dat klassieke iconen blijvend van waarde zijn. Dit geldt bovendien internationaal. En dat daarnaast de toevoeging van tekst de boodschap eerder negatief dan positief beïnvloedt. Om maar een voorbeeld te noemen: een rood stoplicht betekent overal stoppen. Het ‘niet roken’ plaatje behoeft geen enkele toelichting. Niet hier in eigen land, niet ergens anders op de wereld. De kracht zit in het beeld: de visuele communicatie. Letters weet daar alles van.

 

Autoreclame

Over effectiviteit gesproken. Autoreclame is en blijft het meest effectieve medium in de reclamewereld.

Wrapping

Carwrapping is hot! Het is een fantastische manier om voertuigen te veranderen in mobiele reclamezuilen.

Raamfolie

Decoratief en/of functioneel. Dit is de korte en krachtige beschrijving van de mogelijkheden voor toepassing van raamfolie.

Bewegwijzering

Soms is een icoon voldoende, in het andere geval krijgt het medium nèt iets meer lading met een logo of een andere afbeelding.

Print

Kies het materiaal en Letters ontwerpt het beeld en zorgt voor de belettering.

Lichtreclame

Geen ontkomen aan. Voor niemand. En dat bovendien aan twee kanten van de tafel. Bij de zender én de ontvanger.

Vlaggen en Banieren

Vlaggen en banieren, al honderden jaren gebruikt de mens doek aan een stok om te communiceren.